چطور از پالت چوبی نگهداری کنیم؟

پالت چوبی

چطور از پالت چوبی نگهداری کنیم؟

چطور از پالت چوبی نگهداری کنیم؟ پالت های چوبی سازه های چوبی متصل به یکدیگر هستند که هم برای صنعت حمل و نقل و هم برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر پالت چوبی در ایران با چوب روسی ساخته می شوند و از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردارند. اما یک سری عوامل و سهل انگاری ها در نگهداری پالت چوبی می تواند به آنها آسیب بزند و هزینه های زیادی را به شما تحمیل کند. بنابراین نگهداری صحیح و مراقبت از پالت های چوبی بسیار مهم است. شما می توانید با انجام یک سری کارهای ساده ، عمر پالت های چوبی خود را تا چندین سال بالا ببرید.

راه های نگهداری از پالت چوبی

برای نگهداری پالت های چوبی و افزایش عمر آنها به نکات زیر توجه نمایید:

  • پالت های چوبی به دلیل اینکه از جنس چوب هستند و مستعد سوختن هستند ، حتما باید در محیط هایی به دور از خطر آتش سوزی نگهداری شوند.
  • هنگام بلند کردن و زمین گذاشتن پالت ها بسیار دقت کنید و آنها را با شتاب پرتاب نکنید. زیرا این کار باعث شکسته شدن یا ترک خوردن پالت های چوبی می شود.
  • به هیچ وجه پالت چوبی را بر روی زمین نکشید و برای جابجایی آنها حتما از ماشین مناسب حمل پالت مانند لیفتراک استفاده کنید.
  • به هنگام چیدن پالت های چوبی بر روی یکدیگر در انبار دقت کنید و آنها را مرتب و با نظم و ترتیب بر روی هم بچینید تا آسیبی به آنها وارد نشود.
  • از جریان هوای مناسب در محل نگهداری پالت چوبی اطمینان حاصل کنید تا پالت ها دچار آفت زدگی نشوند.
  • پالت چوبی را در مکان خشک و خنک نگهداری کنید و از نگهداری پالت ها در محیط های خیلی مرطوب و گرم بپرهیزید.
  • به هنگام گذاشتن بار بر روی پالت های چوبی حتما به ظرفیت پالت ها توجه نمایید و هرگز بیش از ظرفیت آنها بر روی پالت ها بار قرار ندهید. زیرا در این صورت پالت ها آسیب می بینند.
  • حتما قبل از حمل بار مطمئن شوید که پالت های طبقه بندی شده را به درستی و با دقت بر روی لیفتراک قرار داده اید.
  • اگر ماشین لیفتراک به درستی پالت های چوبی را حمل و جا به جا نکند ، ممکن است به پالت ها آسیب برسد و آنها دچار شکستگی شوند.

ارتباط با شرکت راد صنعت نوین : ۰۹۱۲۲۶۱۰۶۰۴

چطور از پالت چوبی نگهداری کنیم

طول عمر پالت های چوبی

متوسط طول عمر پالت های چوبی تقریبا بین 3 تا 5 سال است که در حقیقت برای محصولی که مدام بارهای سنگین را حمل می کند، عمر کوتاهی نیست. اما اگر در نگهداری پالت چوبی سهل انگاری شود، این متوسط طول عمر می تواند به عددی کمتر از این مقدار کاهش پیدا کند.

کاربرد های پالت چوبی

پالت های چوبی دارای کاربرد های فراوانی هستند. از پالت های چوبی برای حمل و نقل و نگهداری کالاها در صنایع استفاده می شود. به دلیل دوام و استحکام بالای پالت های چوبی ، استفاده از این تخته های چوبی بسیار فراگیر شده است. همچنین علاوه بر صنعت ، پالت چوبی نقش بسیار تاثیر گذاری را در ساخت دیگر وسایل چوبی دارند. از طریق پالت های چوبی میتوان میز ، تخت خواب، آلاچیق ، نیمکت و کتابخانه ساخت. در واقع پالت های چوبی برای زیبایی نیز استفاده می شوند. پالت های چوبی قابل بازیافت هستند و میتوان بعد از بازیافت از آنها به عنوان منبعی برای انرژی، مالچ ، تخته خرده و یا برای ساخت مجدد پالت چوبی استفاده کرد. حتی می توان از پالت های چوبی بازیافتی برای ساخت وسایل چوبی ارزان قیمت مانند مبلمان ارزان استفاده کرد.

دلایل استفاده از پالت چوبی

دلایل بسیار محکمی برای استفاده از پالت های چوبی وحود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. پالت چوبی نسبت به دیگر پالت ها از وزن کمتری برخوردار است و در عین حال بسیار محکم و با دوام هستند. پالت های چوبی قابل تعمیر هستند و اگر تخریب شوند می توان آنها را بازیافت کرد و مجددا به پالت چوبی نو یا دست دوم تبدیل کرد یا از آنها برای ساخت وسایل چوبی ارزان قیمت استفاده کرد. پالت های چوبی آستانه ی تحمل وزن بالایی دارند و تا وزن یک تن را می توانند تحمل کنند. پالت های چوبی نسبت به نمونه های دیگر پالت ها، ارزان تر هستند و بسیار مقرون به صرفه اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سفارش سریع پالت

Open chat
سلام به بزرگترین انبار پالت چوبی خوش آمدید
چگونه می تونم کمکتون کنم؟