نحوه ساخت پالت چوبی به دو طریق دستی و مکانیزه (اتوماتیک)

کاربردهای پالت چوبی در صنایع مختلف

نحوه ساخت پالت چوبی به دو طریق دستی و مکانیزه (اتوماتیک)

پالت به عنوان یک سازه ی محکم و با دوام برای جابجایی کالاها و نگهداری آنها استفاده می شود. از پالت ها در صنایع گوناگون استفاده های فراوانی می شود و آنها دارای انواع متفاوتی هستند. پالت های چوبی ، پالت های پلاستیکی و پالت های فلزی از انواع پالت ها می باشند.

کاربرد های پالت چوبی

پالت ها علاوه بر نقشی که در حمل و نقل و نگهداری کالاها دارند ، در نظم بخشیدن به انبارها و سهولت استفاده از کالاها نیز نقش مهمی دارند. همچنین از پالت ها میتوان استفاده های دیگری کرد. مثلا برای ساخت وسایل چوبی مانند تخت خواب ، نیمکت ، آلاچیق از آنها استفاده کرد. یا اینکه با آنها مالچ برای سلامت خاک تهیه کرد ، پالت چوبی دست دوم تهیه کرد و یا کلا آنها را بازیافت و تبدیل به کاغذ کرد یا مجددا پالت نو درست کرد.

با توجه به کاربرد های فراوان و ویژگی های منحصر بفرد پالت های چوبی ، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این محصول چگونه ساخته می شود. بطور کلی پالت های چوبی به دو روش ساخته می شوند. روش مکانیزه یا اتوماتیک و روش دستی. در ادامه هر کدام از این روش ها را برایتان توضیح خواهیم داد.

ساخت پالت چوبی به روش مکانیزه یا اتوماتیک

در روش ساخت پالت چوبی به طریق مکانیزه یا اتوماتیک تمامی چوب ها از هر نوعی که باشند ، توسط دستگاه مخصوص برش می خورند و طی فرایندی ، تبدیل به پالت چوبی می شوند. در روش مکانیزه پالت های چوبی به سرعت تولید می شوند و برای استفاده آماده می شوند. این روش مزیت های برتری دارد . اولین مزیت سرعت  بالا می باشد که منجر به تولید انبوه این محصول شده و به سود اقتصادی بنگاه ها نیز کمک می کند. از طرفی ، مکانیزه بودن روش تولید این محصول ، به افزایش کیفیت پالت های چوبی کمک می کند. زیرا دستگاه ها معمولا دارای استانداردهای مخصوص به خود هستند و پالت هایی مطمئن ، با کیفیت و استاندارد تولید می کنند. در این روش راندمان و بازدهی بسیار بالاست و در بسیاری از هزینه ها و مصارف انرژی صرفه جویی می شود. به علاوه در این روش می توان با استفاده از قالب به هر ابعاد دلخواهی پالت چوبی تولید کرد.

روش دیگر ساخت پالت چوبی به روش اتوماتیک ، ساخت پالت چوبی پرسی می باشد. در این روش از مواد مختلفی نظیر ضایعات چوب ، خاک اره ، خرده چوب ، چوب سوخته ، تخته های برش خرده ی چوب ، شاخه ی درختان ، پالت های بلا استفاده ، ساقه ی گندم و یا کاکل ذرت ، گیاه بامبو ، درختان نخل ، چوب میوه ی نارگیل استفاده می شود. در این روش دستگاه هایی مانند خردکن چوب ، ماشین خشک کن ، میکسر چسب ، دستگاه پالت پرس وود ، کنترل کننده ی حرارت قالب های تعیین شده وجود دارد.

ساخت پالت چوبی به روش مکانیزه یا اتوماتیک

ساخت پالت چوبی به روش دستی

روش دوم ساخت پالت های چوبی ، روش دستی می باشد. در این روش بیشتر از پالت هایی که بر اثر شکستگی یا ترک خوردگی دیگر قابل استفاده نیستند ، استفاده می شود. بنابراین تخته های چوبی خرد شده و یا تکه شده و تخته های پالت بلا استفاده برش می خورند و به قطعات دلخواه تقسیم می شوند. سپس با استفاده از میخ های فولادی و چسب بسیار قوی ، در ابعاد دلخواه به همدیگر چسبانده شده و به یک پالت چوبی کامل تبدیل می شوند. در مرحله ی بعد سنباده کشی می شوند و در صورت دلخواه رنگ آمیزی می شوند. این روش برای کسانی که قصد دارند به تعداد کم پالت تولید کنند ، بسیار مناسب است . زیرا کار به صورت دستی انجام می شود و زمان زیادی می برد. ناگفته نماند که این روش به افرادی متخصص و با تجربه جهت ساخت پالت چوبی دستی نیاز دارد.

ساخت پالت چوبی به روش دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سفارش سریع پالت

Open chat
سلام به بزرگترین انبار پالت چوبی خوش آمدید
چگونه می تونم کمکتون کنم؟