معرفی انواع پالت از نظر شکل سازه و جنس

معرفی انواع پالت از نظر شکل سازه و جنس

معرفی انواع پالت از نظر شکل سازه و جنس

انواع پالت از نظر شکل سازه

پالت تخت

پالت تخت که با نام پالت مسطح نیز شناخته می شود، یکی از انواع پالت ها از لحاظ ظاهری بوده و بسیار پرکاربرد است. این پالت ها فاقد دیواره هستند و برای حمل مواد غذایی و لوازم خانگی بسیار مناسب اند. این پالت ها خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. پالت دو رو دو طرفه ، یک رو دو طرفه ، دو رو چهار طرفه از انواع آن می باشد ولی در حمل توسط لیفتراک با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

پالت تخت

پالت لاستیک

پالت لاستیک یکی از انواع پالت ها می باشد و برای نگهداری و حمل لاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. این پالت ها بسیار مقاوم و با دوام است و در صنعت لوازم یدکی و برای چیدن لاستیک ها در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرد.

پالت لاستیک

باکس پالت

باکس پالت یا همان پالت جعبه ای یکی دیگر از انواع پالت ها بوده و همانطور که از نامش پیداست ، جعبه مانند است و دارای دیواره هایی به شکل توری و یا نرده مانند می باشد تا از ریختن کالاهای موجود بر روی آن جلوگیری شود. همچنین این پالت ها در سه نوع مختلف چوبی ، فلزی ، پلاستیکی موجود می باشد که هر کدام دارای مزایا و معایب مربوط به خودشان هستند. این پالت ها برای حمل کالاهای حساس مانند شکستنی ها ، در سردخانه ها و برای حمل میوه و سبزیجات مناسب هستند.

باکس پالت

پالت بشکه

بشکه ها استوانه هایی تو خالی از جنس های مختلف هستند که داخل آنها مواد شیمیایی ، غذایی ، نفتی و غیره قرار می گیرد. برای حمل این بشکه ها ، استفاده از پالت بشکه ضروری می باشد و پالت بشکه در دو شکل عمودی و افقی طراحی می شوند. پالت بشکه در جنس های مختلف وجود دارد اما باید برای انتخاب جنس پالت بشکه ، به محتویات داخل بشکه توجه نمود. به عنوان مثال برای حمل مواد آتش زا ، نمیتوان از پالت چوبی یا پلاستیکی استفاده کرد و پالت فلزی گزینه ی بسیار مناسب تری است.

پالت بشکه

جنس های مختلف پالت در صنعت

پالت چوبی

پالت چوبی یکی از مقرون به صرفه ترین پالت ها به شمار می آید. این پالت ها از وزن سبک و دوام بالایی برخوردار هستند و برای حمل کالاها تا وزن دو تن مورد استفاده قرار می گیرد. پالت های چوبی دارای انواع یک رو ، دو رو ، یک طرفه و دو طرفه هستند و هر کدام برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

پالت چوبی

پالت پلاستیکی

پالت های پلاستیکی از دوام و استحکام پایینی برخوردارند و معمولا از نفت تشکیل شده اند که در صورت بازیافت برای محیط زیست بسیار خطرناک هستند. قیمت آنها نسبت به پالت چوبی گران تر است اما اصلا برای حمل کالاهای سنگین مناسب نیستند. زیرا در برابر فشار و ضربه مقاومت بسیار پایینی دارند.

پالت پلاستیکی

پالت فلزی

پالت های فلزی از دوام و استحکام بالایی برخوردارند و برای حمل کالاهای سنگین بسیار مناسب هستند. این پالت ها برای جابجایی کالاها در حجم زیاد و در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. طول عمر و دوام این پالت ها بالا است و قیمت آن نیز بسیار بالاست.

پالت فلزی

نکات مهم در خرید پالت

پالت ها در انواع مختلف ، جنس های متفاوت و ابعاد متغیر دسته بندی می شوند و باید مطابق نیاز مورد استفاده قرار گیرند. برای خرید پالت باید یک سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
نوع پالتی که از لحاظ سازه انتخاب می کنید ، باید با کالایی که قرار است برای حمل از آن پالت استفاده می کنید سازگار باشد. به عنوان مثال برای حمل میوه ها نمی توان از پالت های تخت و مسطح استفاده کرد ؛ بلکه باید از پالت های جعبه ای استفاده کرد تا از ریزش کالاها جلوگیری شود.
نوع جنس پالتی که قرار است برای حمل و نقل و نگهداری کالاها استفاده نمایید ، باید با کالای مورد نظر همخوانی داشته باشد. برای حمل مواد شیمیایی و آتش زا نمیتوان از پالت چوبی استفاده کرد. زیرا خطرناک است و ممکن است سبب آتش سوزی و خسارات فراوان شود.
در انتخاب پالت باید به محیطی که قرار است پالت در آن نگهداری شود نیز توجه نمایید. به عنوان مثال پالت های چوبی را نباید در محیط های مرطوب و یا محیط هایی که دارای حشرات آسیب زننده به چوب هستند ، نگهداری کرد.

این که شما در چه زمینه ای فعالیت دارید ، در انتخاب پالت به شما کمک بسیاری می کند. اگر شما در صنایع سنگین مشغول هستید و کالاهای شما بسیار سنگین وزن هستند ، استفاده از پالت پلاستیکی به هیچ وجه توصیه نمی شود و باید از پالت های چوبی یا فلزی برای حمل استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سفارش سریع پالت

Open chat
سلام به بزرگترین انبار پالت چوبی خوش آمدید
چگونه می تونم کمکتون کنم؟