ایمنی کار با پالت چوبی چگونه است؟

ایمنی کار با پالت چوبی چگونه است؟

ایمنی کار با پالت چوبی چگونه است؟

اگرچه پالت ها یکی از اساسی ترین و در عین حال کاربردی ترین ابزارها در صنایع هستند، اما همیشه باید ایمنی کار با پالت چوبی را جدی بگیرید. پالت های چوبی می توانند خطرات زیادی را هم برای کارکنان و هم برای تجهیزات ایجاد کنند، از زخم های جزئی ، سوراخ، بریدگی و ساییدگی گرفته تا خرابی ماشین آلات به شکل جبران ناپذیر. بنابراین مهم است که پالت های چوبی همیشه با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند، چه خالی باشند و چه بار بر روی آنها باشد. شما باید همیشه از خطرات احتمالی آگاه باشید.ایمنی کار با پالت چوبی چگونه استدر اینجا مواردی وجود دارد که باید برای ایمن نگه داشتن اشخاص و تجهیزات به هنگام کار با پالت ها به آنها توجه کنید:

روش های ایمنی پالت چوبی

بازرسی های منظم

به طور منظم پالت ها را بررسی کنید و هرگز از پالت های آسیب دیده استفاده نکنید. زیرا این پالت ها هنگام استفاده برای حمل بار می توانند خطرات جدی ایجاد کنند.  قبل از استفاده از پالت، اطمینان حاصل کنید که بازرسی های دقیقی انجام داده اید و به نقاط ضعفی از جمله میخ های شل، ترک خوردگی یا شکستگی ها توجه کنید. همچنین اگر از کیفیت یک پالت مطمئن نیستید، حتما باید آن را دور بیاندازید.

زباله های حاصل از پالت را فورا تمیز کنید

اگر پالت های چوبی آسیب دیدند یا بر اثر حادثه ای پالت شکسته شد، فوراً زباله های حاصل از پالت شکسته را تمیز کنید.  زیرا تخته های پالت شکسته و خرده های آن ، می تواند هم برای نیروی انسانی خطر آفرین باشد  و هم خطری برای چرخ های لیفتراک و ماشین های مخصوص حمل باشند. بطوریکه می توانند منجر به سوراخ شدن چرخ ها و کوتاه شدن طول عمر ماشین ها شوند.

انباشتن پالت ها

در صورت عدم استفاده از پالت ها ، پالت ها باید همیشه مرتب و ایمن روی هم چیده شوند.  با نگهداری آنها به صورت صاف و منظم و در ارتفاع مناسب، می توانید خطر سقوط پالت ها و آسیب رساندن به افراد را کاهش دهید و از خسارات جانی و مالی جلوگیری کنید.

دسترسی آسان به پالت ها

هنگام چیدن پالت ها بر روی یکدیگر ، باید بتوانید آنها را به راحتی بیرون بکشید و به آنها دسترسی داشته باشید . اگر پالت ها را طوری نچینید که بتوان دسترسی آسان به آنها داشت، این موضوع می‌ تواند باعث واژگونی پالت ها و آسیب دیدن آنها و اشخاص به هنگام واژگونی شود.

خارج از راه

یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام چیدمان منظم پالت ها در نظر گرفت این است که مطمئن شوید که آنها در مسیر ورودی، خروجی یا راه های عبور قرار ندارند و مانع نیستند. علاوه بر این، آنها نباید دسترسی به کپسول آتش نشانی و تجهیزات اضطراری را مسدود کنند.

به درستی بلند کنید و حمل کنید

راه های مطمئنی برای بلند کردن و حمل پالت ها وجود دارد، حتی اگر پالت ها سبک وزن هستند ، حتما پالت را به کمک همکار خود بلند کنید و یا از ماشین حمل کمک بگیرید. اگر بخواهید آنها را به تنهایی بلند و حمل کنید، ممکن است باعث آسیب به دست، پا یا کمر شود.  علاوه بر این در صورت بارگیری، هرگز بار اضافه تر از تحمل پالت را بر روی آنها قرار ندهید و همیشه از توزیع یکنواخت وزن کالاهای روی آن اطمینان حاصل کنید.

راه نرفتن روی پالت ها

از روی پالت‌ها، چه خالی و چه حامل بار عبور نکنید.  راه رفتن بر روی پالت ها خطر شکستن یا آسیب زدن به پالت ها را بالا می برد و می تواند برای سلامت پاهای خوتان نیز تهدیدی جدی باشد.ایمنی کار با پالت چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سفارش سریع پالت

Open chat
سلام به بزرگترین انبار پالت چوبی خوش آمدید
چگونه می تونم کمکتون کنم؟