بازیافت پالت چوبی چیست و چگونه انجام می شود؟

پالت چوبی در کرج

بازیافت پالت چوبی چیست و چگونه انجام می شود؟

بازیافت پالت چوبی چیست و چگونه انجام می شود؟

بازیافت با ایجاد تخته خرده:

تولید پالت های چوبی در سراسر جهان به طور مداوم در حال افزایش است . بنابراین در آینده تعداد بسیار زیادی از پالت های چوبی آسیب دیده وجود دارد که باید بازیافت شوند. یکی از راه‌ های راحت و کم هزینه برای بازیافت پالت‌ چوبی ، استفاده از آنها برای تولید تخته خرده چوب می باشد. تخته خرده چوب در صنایع کاربرد بسیار فراوانی دارد و می تواند دوباره برای ساخت وسایل چوبی ارزان قیمت ، ساخت پالت چوبی نو یا دست دوم ، تولید مبلمان با قیمت پایین مورد استفاده ی مجدد قرار گیرد ، بدون اینکه ذره ای به محیط زیست آسیب برسد. برای این کار ابتدا تمامی میخ های موجود در پالت چوبی را خارج می کنند و سپس تخته های چوبی را در دستگاه مخصوص خرد کردن چوب می اندازند و تخته خرده تولید می کنند.

ارتباط با شرکت راد صنعت نوین : ۰۹۱۲۲۶۱۰۶۰۴

بازیافت پالت چوبی چیست

چگونگی تبدیل کردن پالت چوبی به مالچ:

بازیافت پالت چوبی چیست؟ مالچ لایه ای از مواد پلاستیکی و یا چوب خرد شده می باشد که بر روی سطح خاک ریخته می‌شود. مالچ ها به طبیعت کمک بسیار زیادی می کنند. مالچ ها معمولا مواد آلی طبیعی می باشند و برای خاک بسیار مناسب هستند. آنها باعث نگهداری رطوبت خاک، بهبود سلامت خاک، کاهش رشد علف های هرز می شوند. حتی مالچ ها ظاهر باغچه را زیباتر می کنند و جنبه ی زیبایی نیز دارند. می توان پالت های چوبی بلا استفاده را با خرد کردن و تکه تکه کردن، داخل باغچه ها بر روی سطح خاک ریخت و بدون ذره ای آسیب زیست محیطی به حفظ محیط زیست کمک کرد.

توضیح بازیابی انرژی:

پالت‌های چوبی اضافی که دیگر قابل استفاده و قابل تعمیر نیستند و در یک مرکز انبار می‌شوند ، می‌ توانند باعث به خطر افتادن ایمنی، خطر آتش‌ سوزی یا حتی پناهگاهی امن برای آفات مضر بشوند. در این صورت می توان با سوزاندن پالت های چوبی از خطرات احتمالی جلوگیری کرد و پالت های چوبی را برای گرمایش استفاده کرد و از طریق آنها گرما تولید کرد. این کار هم به حفظ محیط زیست کمک می کند و هم در هزینه های شما و صرفه جویی مصرف انرژی بسیار تاثیر گذار است. سوزاندن پالت های چوبی نه تنها انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد، بلکه میلیون ها تن زباله ی جامد را سالانه از محل های دفن زباله دور نگه می دارد. بنابر این می توان با جرات گفت که پالت چوبی ماده ای دوستدار طبیعت است.

ارتباط با شرکت راد صنعت نوین : ۰۹۱۲۲۶۱۰۶۰۴

بازیافت پالت چوبی چیست و چگونه انجام می شود؟

پالت چوبی فشرده:

پالت چوبی فشرده که به عنوان چوب پرس نیز شناخته می شود، از روکش های چوب، براده ها و ذرات چوب، خاک اره یا الیاف چوب که با یک چسب تحت حرارت و فشار به هم چسبیده اند، ساخته شده است. این پالت های چوبی فشرده سازگار با محیط زیست هستند و می توانند ظرفیت بار قابل توجهی را داشته باشند. پالت چوبی فشرده نسبتا سبک وزن، تودرتو و با خواص فیزیکی قوی و بادوام هستند. بنابراین، این پالت های چوبی فشرده به کاهش اشغال فضا و کاهش هزینه های حمل و نقل شما کمک می کنند و در عین حال دوستدار محیط زیست هستند. پالت چوبی فشرده به دلیل ساختار بادوامی که دارند ، مناسب برای استفاده چه در محیط داخلی و چه در فضای باز می باشد.

اهمیت بازیافت پالت چوبی

مهم ترین دلیل اهمیت بازیافت پالت‌ چوبی ، تأثیرات زیست محیطی آن است. بازیافت پالت های چوبی یکی از بهترین روش های حفظ محیط زیست، برای از بین بردن چوب های بلا استفاده است و امروزه در تمام کشورهای دنیا به یک ضرورت مهم تبدیل شده است. پالت‌های چوبی ممکن است به مرور زمان شکسته شوند ، خرد شوند یا آسیب ببینند . اما با روش بازیافت می توان آنها را به پالت‌های جدید و بادوام تبدیل کرد و تا سال‌های آینده از آنها استفاده کرد. با توجه به مواردی که قبلا گفته شد ، از پالت های چوبی بازیافتی استفاده های فراوانی می توان کرد. بنابراین بازیافت پالت چوبی علاوه بر حفظ محیط زیست ، از لحاظ اقتصادی نیز باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.
بازیافت پالت های چوبی ، تولید بیش از حد پالت های جدید را کاهش می دهد و به کاهش قطع بی رویه ی درختان در طبیعت بسیار کمک می کند. همچنین نگهداری پالت های چوبی آسیب دیده می تواند منجر به حوادثی مانند آتش سوزی شود. بنابراین برای جلوگیری از فجایع ، بازیافت پالت چوبی بسیار با اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سفارش سریع پالت

Open chat
سلام به بزرگترین انبار پالت چوبی خوش آمدید
چگونه می تونم کمکتون کنم؟